Herstellingsaanvraag
Voor herstellingen geven we voorrang aan:
- herstellingen aan eigen installaties voor huishoudelijk gebruik waar geen waterleiding beschikbaar is
- herstellingen aan eigen installaties voor drinkwater voor dieren
Herstellingen aan niet eigen installaties doen we enkel in onze regio en als de gebruikte materialen ook in ons gamma zitten.
Er is geen weekenddienst voor herstellingen.
We proberen je zo snel mogelijk te helpen, maar bij drukte, voornamelijk bij mooi en droog weer, kan er een aanzienlijke wachttijd zijn. Hoe meer info je ons kan meegeven in deze aanvraag, hoe efficiënter de interventie kan verlopen.
Aanrekening herstellingen
Achteraf krijg je van ons een factuur. De interventie wordt als volgt aangerekend:
- werkuren (excl reisuren): dit is het actuele uurtarief per technieker.
- voorrijkost (incl reistijd): wordt aangerekend per interventie. Dit is het standaard tarief voor een verplaatsing van 1 of meerdere techniekers, afhankelijk van de gebruikte machine (camionnette, kraanwagen…).
- Eventuele gebruikte materialen en onderdelen zullen aan onze eenheidsprijzen verrekend worden.
Bij herstellingen aan oudere installaties of wanneer er reeds slijtage aanwezig is (bijv. door de aanwezigheid van ijzer in het water), is het mogelijk dat eventuele verborgen gebreken pas zichtbaar worden als er aan de installatie gewerkt wordt/is. Ook kunnen er bij het werken aan de leidingen en de pomp ijzer- of kalkdeeltjes van de leidingen loskomen en verderop verstoppingen veroorzaken. Wij kunnen niet verantwoordelijk gesteld worden voor eventuele schade aan omgevend leidingwerk en de kosten die dit met zich meebrengt.
Wanneer het probleem niet direct opgelost kan worden, blijven de werkuren en voorrijkosten nog steeds te betalen.